maanantai 14. heinäkuuta 2014

Treenailuja

Viime aikoina on ollut aktiviteettia sen verran reippaasti, että tällä hetkellä koirat nukkuvat raatoina pedeillään, joten harjoitukset saavat jatkua vasta huomenna. Mulla on siis hyvää aikaa niputtaa kokemuksia ja tekemisiä blogiin. Tämä treenipostauksen kuvat ovat viime viikonlopun dalmisleiriltä, josta on tulossa myös juttua. :)

Maisema mökin terassilta

Viime torstaina rally-tokoiltiin taas Siirin kanssa. Helle verottaa meitä molempia, mutta siitä huolimatta saatiin fiilikseltään kivat treenit aikaiseksi. Pidin harjoituspätkät lyhyinä ja leikitin paljon välissä, joten Siirillä säilyi tekemisen vire kohtuullisen hyvänä. Loppua kohti se selvästi väsyi, mutta teki pyydetyt asiat kuitenkin hyvin. Mä olen jotenkin myös vapautunut innostamaan ja kehumaan sitä enemmän, sekin varmasti vaikuttaa meidän molempien mielentilaan ja tekemiseen.

Aluksi näytettiin missä vaiheessa kotiläksyssä eli takaosalla kääntymisessä ollaan. Siiri on hyvin alkanut ymmärtää mitä haluan ja päästään jo melko nopsastikin koko kierros. Ihan hyvällä mallilla siis, harjoittelu tämän suhteen jatkuu. Seuraavaksi opeteltiin eteentuloa ja siitä sivulle tuloa oikean ja vasemman kautta. Eteen tuloa harjoiteltiin peruuttamisen avulla, myöhemmin eteentuloa harjoitellaan myös sivulta. Remmin kanssa takaa sivulle kiertäminen on mulle haasteellista, aina tuntuu että se hemmetin naru on väärässä kädessä! :) Lopuksi tehtiin paikkamakuuta ja Siiri kun taitaa tämän niin hyvin, mä kiertelin sen ympäri ja hypin ja loikin yrittäen hämätä sitä. Siiri makasi kuin tatti eikä noussut ennen kuin sai luvan. Taitava Siiri! <3

Sisko ja sen veli matkalla metsään

Eilen sain kuin sainkin viikonlopun leireilystä hiukan nuutuneen Siirin innostumaan agilitystä. Olin varautunut perässä raahattavaan malliin, mutta yllätyksekseni Siiri juoksenteli oikein reippaasti! Harjoiteltiin puomia ja pari kertaa aluksi Siiri hyppäsi nousulta alas, mutta sitten se muisti homman jujun. Lopulta se jo mun pieneksi kauhuksi laukkasi puomilla, kun otettiin putkesta vauhtia. :) Mun kädessä se on kiinni, mutta namialustan avulla sen sain irtoamaan yksin alastuloon.

Seuraavaksi harjoiteltiin hypyltä puomille menoa tiukalla u-käännöksellä, nami vasta puomin alastulolla namialustalla. Sinänsä tämä on Siirille aika haastava käännös, joten päätettiin ottaa ilon kautta vaan! No, Siiri totesi heti hypyllä, että ilman namia EN hyppää... Hypyn jälkeen siis nami ja siitä puomille. Onnistui lopulta tosi hyvin.

Lopuksi otettiin pieni rata, jossa oli lähinnä tarkoitus pitää hauskaa. Kepit oikealta puolelta, hyppy, takaisin kepit vasemmalta puolelta, putkeen ja superpalkka. Siiri teki taitavasti, kepeillä mun hitaus oli ensin ongelma, mutta sitten sujui mahtavasti ja lopussa lempilelupalkka! SuperSiiri! <3

Siiri ja keppi...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti